امروز پس از رایزنی‌های فراوان رئیس دانشگاه تهران مشخص شد. در جلسه امروز با حضور وزیر علوم دانش و فناوری، حسین سیمابی صراف سید حسین حسینی ریاست این دانشگاه را برعهده گرفت.

سید حسین حسینی

همشهری آنلاین- گروه فرهنگ‌شهر: امروز پس از رایزنی‌های فراوان رئیس دانشگاه تهران مشخص شد. در جلسه امروز با حضور وزیر علوم دانش و فناوری، حسین سیمایی صراف سید حسین حسینی ریاست این دانشگاه را برعهده گرفت. با رجوع به سوابق مدیریتی حسینی، او پیش از این یکی از مدیران این دانشگاه بوده است. رئیس جدید دانشگاه تهران در رشته دامپزشکی تحصیل کرده است و قبلاً ریاست معاونت آموزشی دانشگاه تهران را بر عهده داشت.

سوابق تحصیلی حسینی

سیدحسین حسینی زاده سال ۱۳۳۸ استان مازندران است. دانش‌آموخته دکترای دامپزشکی از دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی این دانشگاه با مرتبه استادی است.

تألیف‌ها

وی دارای بیش از ۱۰۰ مقاله علمی و پژوهشی چاپ شده در مجلات معتبر ملی و بین‌المللی است. از سوابق اجرایی حسینی می‌توان به تصدی معاونت آموزشی دانشگاه تهران به مدت ۱۰ سال و رئیس دانشکده دامپزشکی این دانشگاه و مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم اشاره کرد. حسینی همچنین ده‌ها کتاب تألیف کرده است.

وی همچنین مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی در وزارت علوم بوده و در حوزه‌های اجرایی و آموزشی تجربه طولانی دارد. این انتصاب پس از برکناری سید محمد مقیمی از ریاست دانشگاه تهران صورت انجام شد.

جالب است بدانید که برای نخستین بار در تاریخ ۹۰ ساله دانشگاه تهران، یک دامپزشک به ریاست این دانشگاه منصوب شده است.

کد خبر 882269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • فریبرز IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    1 0
    خوبه کارش به رشتش میخوره